Ni belog aku , if ada yang tak suka korang boleh tekan button (x) yang ade kat atas tu dan berambus . kedatangan anda tidak dialu alukan sama sekali . kepada sesiapa yang selalu follow cerita aku , thanks a lot ! teruskan usaha anda ! sayang korang ! muahmuah ! be my followers ! :)
Daisypath Happy Birthday tickers

pengikutsetia

Sila lah tekan butang LIKE ni , Ty ! :D

Thursday 2 June 2011

Satu familyyy ..

30 May 2011 : Malam tu gaduh dngan N macam nak break up lahh ( biase lah kitaorang kan selalu macam tu :D ) Pagi tu dah bosan sangat tak tahu nak buat apa , ingat nak pergi JJ Bukit Raja nak tengok Nurkasih sorang sorang . Then tunggu cab datang rumah , beli lah roti canai and kueh fav makk ( nenek N ) , dia kan sakit aku bawakkan makanan , selama ni pun dia je bagi aku makan . Mase tu awal lagi baru pukul 10 pagi . Aku pun gerak lah pergi rumah N. Sampai je Akem ( adik sedara N ) yang bukak pintu . Terus tarik tangan aku sambil berkata ' Kak La beli apa ? atem lapau ' . Tanpa letak beg and bukak tudung aku terus ambek pinggan letak roti canai bagi dia makan . kesiann dia . Aku pun pergi salam mak . Lepas tu suruh mak makan kueh fav mak tu . Suka mak makan :) Lepas tu kejut lahh N . bagitahu aku bawak bekpes and suruh dia bangun . aku tak lama . aku nak g JJBR tengok Nurkasih . Dia terus bangun cakap tak boleh ! hummm. Aku pun macam malas nak pergi sebab malam tu tak tidur and ngantok sangat ! Aku pun tertidur kat bilik makcik dia pukul 12 . Terbangun pukul 3 petang . Aku msg abg aku minta tolong ambil petang nnt . dia reply dia amek malam . N pun ajak aku pergi makan dulu before balik . after Nora Elena kitaorang pun gerak g Hakim . makan makan . Tiba tiba hp aku bergetar , tengok tengok reminders Butik Pinkku ! OMG aku lupa malam tu dia buat sales ! Aku pujuk2 N pegi CC nak order tudung . Dia kata makan dulu nanti kita pegi , aku makan pun tak tentu arah . Siap jek makan aku terus ajak pegi CC . Dia bengang jek , dia kata ' kalau bab shopping tak sempat sempat '. Aku senyum jek :) Da settle semua gerak lah balik tiba tiba abg kata msg dia kata amek esok tengahari dia penat . Humm .  Balik tu aku lepak tengok tv pukul duabelas aku tido , ngntok sangat . tido tak cukup . tiba tiba pukul 5 pagi hujan lebat sangat kilat berdentang dentum ! Aku terus terjaga and keluar bilik . tengok N tengah tengok bola , tak tidur lagi , aku terus duduk kat sebelah dia . Dia cakap 'takut ke' . Aku malas nak jawab sebab dia tahu aku memang takut kilat . Tiba tiba dia kata lapa nak nasik goreng . Kau bayangkan pukul 6 pagi dia suruh aku masak nasi goreng ?!?! Dia buat muka kesian . Aku dengan redhanya bangun and ajak dia teman sebab kilat tak habis lagi . Aku masak nasi dia sedia menanti di pintu . HAHA ! Bila nasik dah masak dia duduk di pintu juga . sehingga lah nasi siap dan hujan pun berenti . makan makan . lepak tengok tv , then tertidur dalam pukul 8.30. Pukul 12 kena bangun bawak akem g klinik , dia sakit gigi . Pukul 12 bangun kejut N kat bilik dia , suruh mandi and siap siap bawak akem g klinik . Semua dah siap tiba tiba N kata nak bawak naim ( adk sedara dia jugak ) sekali pegi gunting rambut . 


Gerak lah pergi klinik dulu , penat kitaorang tipu akem kata nak g kedai copping ( 7 eleven ) naik jek klinik . aku amek mykid akem daftarkan dia . N , Akem and naim tengah duduk . dah daftar semua nama akem kena panggil . aku bawak akem masuk , N and naim tinggal kat luar . letak akem kat katil klinik gigi tu aku duduk kat belakang . akem nak bangun cari aku tade . tiba tiba doktor tu cakap 'mama ade kat belakang ni' aku jawab dengan kuatnya 'bukan mama la kakak' doktor tu cakap 'eh sorry' aku senyum je tapi hati membara hehe :) settle kat klinik gigi bawak pulak naim g gunting rambut dekat kedai india . ( murah sket ) semua duduk kat kerusi diam diam . macam mak bapak bawak anak pulak . lepas gunting rambut bawak naim and akem g makan kat HAKIM ( sebab selalu makan sini sebab sini fav place N haha ) . pastu balik . Nak bagi akem makan ubat , N pegang kaki , naim pegang tangan aku suap ubat . susah nak mati bagi ubat . lepas tu aku msg acik , kul bape nak datang ? dia kata malam la , aku reply jangan ta amek tau adik nak balik . Aku lepak lepak tertidur pukul 3 smpai 5 . pukul 5 bangun masak . pukul 6 mandi . pukul 7 makan . pukul 8 balik . HAHA dah malas nak menaip . :) Kbai !




LOL :
Nabiladira

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...